Roberts (Bl)Aug

Skolavslutning

Olika MestSkapad av Robert 12 jun, 2010 10:17:29
Förlåt min långa frånvaro, här kommer anledningen:

Torsdag morgon började 07.30 med frukost på Biscuit med Jossan, Marielle, Karin med H (Hkhahrhihnh) Jenny och Camilla. Därefter blev det champagne och jordgubbar när vi gick genom Haga på väg till färjan mot Lindholmen. Redovisning av våra praktikplatser för vår klass och nästa årskurs innan vi gick till en lokal på Lindholmsberget för lunch, stipendieutdelning och officiell avslutning.
Kl tre var det avfärd med buss mot hemlig destination och stämningen var på topp med lekarsom gav pris i form av öl till alla. Målet med resan var Smögens havsbad där vi blev incheckade och hade fri tid fram till middagen kl åtta. Det badades i poolen, dracks öl och umgicks. Jag och Teo tog en liten promenad och ett glas vin på Sealodge. Fint och trevligt som bara den innan vi gick tillbaka och hamnade på Maries och Karins rum för några öl och lite struntprat. Jäkligt trevligt! Snabbdusch innan det var dax för middag. Det hela började med en kort promenad till hamnen där vi fick kliva ner i en båt för champagne och en liten rundtur. Det hade varit hur underbart som helst om solens varit framme och lyst med något annat än sin frånvaro. Vi hade det väldigt mysigt undertaket i regnet så jag klagar inte. Väl "framme" (15 meter från där vi åkte) blev vi visade till Göstas fisk och skalldjur där middagen och festen skulle äga rum. Det roliaga var att halva klassen oroade sig för båtresan "hem" då de inte förstått att vi istort sett lagt till på samma plats vi for ifrån. Extra roligt var det att det bl a var några av de som inte dricker som oroade sig.
I festlokalen utspelade sig det största sjöslag vi sett sedan spanska armadan blev bortjagat från England. Det sjöngs, pratades allvar, dracks, dansades och hölls på halva natten. Sedan fortsatte firandet på hotellet. Min älskling Jenny åkte buss mitt i natten för att sluta upp till festen eftersom hennes son Jacob tog studenten samma dag. Det blev för mig grädden på moset då jag inte hade velat fira utan min älskling.

Dagen efter var det frukost och hemresa. Det var ett trött och i vissa fall illamående gäng som hasade runt och pratade om kvällen innan. Själv var jag så bakis att jag inte orkat göra något förrän nu och då ska jag erkänan att jag fortfarande är trött efter torsdagen.Hela upplägget var snuskigt bra genomfört och en stor eloge till Event09 för upplägg och utförande. Tack älskade klasskamrater för två mycket bra år.
Nu väntar olika mest för alla. Själv fortsätter jag min praktik på måndag fram till den 9:e Juli då jag jobbar ett kort tag med Göteborgs Kulturkalas. Därefter har jag ingen aning men snart är det dags att börja söka jobb för framtiden.